Plánujete začít s e-mailingem a chcete ho využít na maximum? Nebo chcete zjistit, zda byste nemohli rozesílání vašich e-mailů zdokonalit? Přinášíme vám 14 tipů, se kterými se ve světě e-mail marketingu neztratíte, a díky kterým budou vaše kampaně ještě o něco úspěšnější.
1) Práce s e-mailingem
Využívání e-mail marketingu je jednou z nejefektivnějších
a nejlevnějších možností digitální komunikace. Hromadným, ale cíleným rozesíláním e-mailů můžete oslovit vhodný segment příjemců, kterým tak doručíte newslettery či jiná sdělení ve správný čas.
2) Ověření domény
Při rozesílání e-mailů z neověřené domény vás poskytovatelé
e-mailových schránek mohou označit za nebezpečné či nedůvěryhodné a to z dlouhodobého hlediska může vést ke snížení reputace. Ověřením domény dosáhnete rychlého doručení s vysokou úspěšností.
3) Kvalitní databáze kontaktů
Kvalitní databáze kontaktů je pro úspěšný e-mail marketing klíčová. Kontakty z veřejně dostupných či zakoupených databází jsou často neaktivní a negativně ovlivňují výsledky vašich kampaní.
4) Vhodný přihlašovací formulář
Vytvořte si takový přihlašovací formulář, který vám přinese potřebné informace k rozesílání personalizovaných e-mailů.
K tomu slouží vytváření vlastních polí seznamu, kterými můžete přizpůsobit přihlašovací formulář vašim potřebám.
5) Segmentace
Chytře sestavený přihlašovací formulář pak můžete využít při segmentaci odběratelů, kterým tak budete moct doručit pouze takové newslettery, které je zajímají. Hromadné rozesílání e-mailů na celou databázi může vést k horší míře doručitelnosti.
6) E-mailové šablony
Další důležitou součástí e-mail marketingu je šablona e-mailu, kterou kontrolují spam filtry. Obsah šablony je třeba přizpůsobit tak, aby ji filtry vyhodnotily jako důvěryhodnou, a e-mail tak neskončil ve spamu.
7) Kontrola šablony
Před odesláním šablony je vhodné ji pečlivě zkontrolovat. Můžete si poslat testovací e-mail na jakoukoliv adresu, ve kterém snadno odhalíte případné nepřesnosti či jiné nedostatky. Testujte šablony na různých zařízeních a ve více poštovních klientech.
8) Příprava kampaně
Jméno odesílatele, předmět a preheader ovlivňují doručitelnost, je tedy žádoucí jejich vhodné nastavení. Pro tyto části platí stejná pravidla jako pro obsah šablony. Vyvarujte se spamových slov, nadměrnému množství otazníků, vykřičníků a smajlíků.
9) Hodnota obsahu
Nezaměřujte se pouze na prodejní newslettery, buďte kreativní
a doručte odběratelům i jiný zajímavější a hodnotnější obsah (návody, tipy atd.). Budujte s klienty pozitivní vztah, popřejte jim
k narozeninám, nebo poděkujte za využívání vašich služeb.
10) Autorespondery
Využívejte automatizované e-maily, které vám ušetří čas
a přinesou tržby navíc. Mezi nejčastěji využívané autorespondery patří uvítací e-mail, sleva na první nákup nebo například již zmíněné přání k narozeninám.
11) Práce s neaktivními kontakty
V každé databázi jsou kontakty, které jsou dlouhodobě neaktivní a mají negativní vliv na míru prokliku i otevření. Oslovte tyto kontakty tzv. reaktivační kampaní. Některé kontakty se vám podaří opět aktivovat a jiné budete moct z odběru odhlásit.
12) Frekvence e-mailů
Vyvarujte se příliš častému rozesílání kampaní, které po nějaké době již nemusí být zajímavé a žádoucí. Odběratelé se následně odhlásí z odběru, označí vás jako spam nebo již nebudou e-maily otevírat a doručitelnost kampaní se bude snižovat.
13) Zasílejte nejúspěšnější variantu
Pokud se nemůžete rozhodnout, jaký zvolit předmět pro vaši kampaň, můžete využít funkci A/B testování, díky které lze snadno vyhodnotit, která varianta předmětu byla úspěšnější a tu pak dále rozesílat.
14) Vyhodnocení
Na závěr bychom neměli zapomenout na vyhodnocení kampaní za pomocí statistik, ze kterých můžete zjistit míru kliknutí na odkazy, míru otevření i odmítnutí a mimo jiné také nejčastější domény odběratelů.