Předmět a preheader zásadně ovlivňují míru otevření Vašich kampaní. V dnešní době jsou e-mailové schránky zákazníků zaplaveny desítkami e-mailů denně a spousta z nich není nikdy otevřena. I proto je předmět emailu důležitější, než se na první pohled může zdát. Při vymýšlení zajímavého předmětu můžete využít oslovení, otázky, jedinečné a limitované nabídky, můžete se také pokusit u zákazníků vyvolat pocit zvědavosti. Zároveň však buďte struční a testujte, co vám nejlépe funguje.

Díky A/B testování můžete zjistit, jaký předmět je pro odběratele atraktivnější a tím pádem na něj lépe reagují. V rámci jedné kampaně můžete otestovat 2 i více variant předmětu. Podívejte se, jak na to.

Nastavení funkce A/B testování

Funkci A/B testování snadno aktivujete při tvorbě kampaně (standardní i automatické), a to ve druhém kroku, v záložce „Nastavení“. Postup je jednoduchý:

1) Funkci A/B test je nejprve potřeba zapnout.

2) Zvolte kritéria pro vítěze. Vítěz testu může být určen dle počtu otevření kampaně a/nebo po uplynutí určitého času.

3) Tlačítkem „Přidat řádek předmětu“ vložte požadovaný počet variant předmětu kampaně.

A/B testování předměto emailu

Spuštění a vyhodnocení A/B testu

Test se spustí po potvrzení kampaně a k jeho vyhodnocení dojde po splnění nastavených kritérií – počtu otevření kampaně nebo po uplynutí daného časového intervalu. Pokud odesílání kampaně trvá déle, s nastavením kritérií pro vyhodnocení se následně bude automaticky využívat ta nejúspěšnější varianta. Statistiky testování si pak můžete prohlédnout v přehledu kampaně.

Vyhodnocení AB testování předmětu emailu

 

Pravidla pro přípravu úspěšné emailové kampaně najdete zde.