A/B testování by mělo být nedílnou součástí e-mail marketingu. Je to nástroj, který pomáhá zvýšit úspěšnost kampaní tím, že zjišťuje, co nejlépe funguje na dané publikum. Tento způsob testování by neměl být jednorázovou aktivitou, ale pravidelnou činností. Pokud se chcete o principu a základech A/B testování dozvědět více, přečtěte si tento článek.

Nejrozšířenějších typem A/B testování je testování předmětu e-mailu. Proto se vám možnost zapnout funkci A/B testování v naší aplikaci nabídne při každém vytváření nové kampaně. Pokud nevíte, kde tuto funkci najdete, přečtěte si tento návod.

Postup krok za krokem

Chcete-li otestovat jinou proměnnou než předmět e-mailu, je třeba využít tzv. skupinovou rozesílku. Postup je velmi jednoduchý:

  • Pro testování různých variant e-mailů bude nutné vytvořit tolik kampaní, kolik variant si přejete otestovat (nejčastěji 2).

  • Kampaň vytvořte běžným způsobem a zvláštní pozornost věnujte políčku Skupinové odesílání na kartě Detaily. To si libovolně pojmenujte a pomocí ikony pojmenování uložte. Stejné pojmenování pak použijete u druhé kampaně, čímž zajistíte, že se každá kampaň pošle jiným odběratelům. Jinými slovy, žádný z odběratelů neobdrží obě dvě kampaně.

  • V následujícím kroku na kartě Nastavení vyplňte políčko Max. odběratelů. Uveďte, kolika odběratelům z celého seznamu se má tato varianta kampaně odeslat.

  • Při vytváření kampaně dále postupujte běžným způsobem.

  • Po nastavení první kampaně vytvořte stejným způsobem druhou kampaň. Zkontrolujte, že máte v poli Skupinové odesílání nastavené stejné pojmenování jako u první kampaně.

  • Ve statistikách kampaní pak nezapomeňte sledovat, jak si která kampaň vedla u vašich odběratelů a která varianta měla větší úspěch.

VYZKOUŠET ZDARMA

Emailing za bezkonkurenční ceny se 100% doručitelností

v češtině, s pokročilými funkcemi, online podporou a nápovědou, která vás provede krok za krokem.
VYZKOUŠET ZDARMA