Autorespondery jsou e-maily, které jsou automaticky rozesílány odběratelům daného seznamu na základě určité podmínky. Jde například o: potvrzení registrace, upozornění na nedoručení e-mailu, kliknutí na odkaz v předchozí kampani, ale také po určité době po přihlášení do seznamu (výzva k akci).

Důležitost autoresponderů

Již z názvu vyplývá, že autorespondery jsou automatizované. Pokud autorespondery nastavíte správně, tak Vaši odběratelé budou dostávat ty pravé informace ve správný čas, a to automaticky. Vše probíhá bez toho, abyste museli cokoli dělat, díky čemuž si ušetříte čas.

Nastavení autoresponderů

Položku autoresponderů nalezneme v hlavní liště pod kampaněmi. Zde je třeba vyplnit pole, jako je tomu u ostatních kampaní: název kampaně a seznam, kterému bude zaslána, popřípadě skupina seznamu, na kterou se bude vztahovat.

 

V dalším kroku je třeba vyplnit samotný obsah autoresponderu. Je možné použít jednu z předpřipravených šablon, návod na intuitivní Drag&Drop editor najdete zde. Pokud budete chtít obsah autoresponderu po spuštění kampaně upravit, je nejprve nutné kampaň pozastavit, až poté bude možné tento obsah opět upravovat.

 

V poslední části nastavení je pak potřeba vyplnit následující:

Aktivace na: Čas, od kdy bude autoresponder aktivní.

Akce automatického emailu: Určuje, při jaké události bude autoresponder zaslán. Na výběr jsou 3 možnosti: po přihlášení k odběru, po otevření kampaně a po odeslání kampaně (při výběru posledních dvou možností je třeba určit kampaň).

Časová hodnota automatického emailu: Tento údaj určí, po jaké době od události bude autoresponder odeslán. V případě, že si přejete, aby byl odeslán ihned po vybrané události, zadejte 0.

Časová jednotka automatického emailu: Zde nastavíte časový úsek předchozí volby (časové hodnoty automatického emailu). Na výběr máte od minuty až po rok.

Použít importované odběratele: Pokud si přejete zahrnout odběratele z již dříve zvoleného seznamu, kteří byli později importování, zvolte „ano“.

Použít současné odběratele:  Zde zvolte „ano“, „ne“ zvolte pouze v případě, pokud chcete autoresponder zasílat novým odběratelům.

 

Pár tipů na závěr

Držte se zkrátka

Doporučujeme udržovat delší intervaly autoresponderů. Zasílání mnoho zpráv v krátkém sledu může působit otravně a vést k odhlášení z odběru.

Udržujte relevanci

Využijte údaje, které vám odběratelé poskytli při registraci, a posílejte jim obsah, který je bude s největší pravděpodobností zajímat. Pokud například odběratel projevil zájem o produkt X, dvakrát si rozmyslete, než ho přidáte do cyklu o velmi odlišném produktu Y.

Mějte dostatek dat

Abyste mohli co nejlépe využít autorespondery, potřebujete správná data. Zjistěte, co potřebujete k vytvoření nejlepšího cyklu autoresponderů pro Vaši firmu. To může znamenat, že potřebujete zachytit údaje o poloze, datu narození, zájmech atd. Vždy se snažte navrhovat formuláře pro zachycení dat s pevným ohledem na autorespondery!

Dbejte na pravidla ochrany osobních údajů

V éře nařízení GDPR je důležitější než kdy jindy zůstat na správné straně zákonů o ochraně osobních údajů. Buďte si velmi dobře vědomi svých povinností v této oblasti a vždy se ujistěte, že máte výslovný souhlas před přidáním jakýchkoli odběratelů do cyklů autoresponderů. Zároveň umožněte uživatelům snadné odhlášení z vašeho mailing listu.

Další články v kategorii Práce s kampaní najdete zde.