S předchozím článkem o hodnotě obsahu souvisí i téma frekvence rozesílaných e-mailů, na které se podíváme v tomto článku. Uvedeme také naše doporučení, která se týkají toho, jak často rozesílat kampaně v e-mail marketingu.
Úvodní nadšení
Často se stává, že se začátkem využívání e-mail marketingu uživatelé vidí, že tato forma funguje a jedná se o poměrně levnou variantu pro získávání nových zákazníků, a tak se snaží e-maily zasílat co nejčastěji. To však z dlouhodobého hlediska příliš nefunguje. Odběratelé jsou zahlceni, a to ne příliš hodnotným a promyšleným obsahem, kampaně tak pro odběratele začnou být rázem nudné a nezajímavé. Zpočátku se snažte zasílat promyšlené a zajímavé kampaně například dvakrát až třikrát do měsíce, vyhodnocujte si je a snažte se o maximální personalizaci.
Personalizace a segmentace
Snažte se odběratelům doručovat takový obsah, který je pro ně zajímavý. Vybudujte si s odběrateli pozitivní vztah a doručujte jim obsah, který je jako na míru pro jejich potřeby. Pokud provozujete e-shop s chovatelskými potřebami, přizpůsobte rozesílku tak, aby majitelům psů byl doručován obsah zaměřený na psí potřeby, nikoliv na kočičí. V tu chvíli si můžete dovolit zasílat obsah častěji, protože se dá předpokládat, že pro odběratele bude přínosný a zajímavý.
Pravidelné zasílání e-mailů
I přesto, že jsme zmínili, že je důležité nezahltit vaše odběratele, je také nutné se jim pravidelně připomínat, a to ihned po přihlášení uživatele k odběru. Oslovení z vaší strany by tedy nemělo být pouze nárazové, ale pravidelné, aby se vaše firma odběratelům zaryla do paměti. Doporučená frekvence e-mailů se bude také lišit dle vašeho zaměření, v některých oborech si můžete dovolit rozesílat kampaně několikrát do týdne, v jiných zase pouze párkrát do měsíce. Je důležité vcítit se do role odběratele a uvědomit si, jak často byste vy sami chtěli podobné kampaně otevírat.
Doporučení pro rozesílání e-mailů
Pokud se chcete pravidelně věnovat e-mail marketingu a jste schopní produkovat čerstvý a hodnotný obsah například dvakrát týdně, tak je to samozřejmě v pořádku. Takovou frekvenci můžete využít u služeb či produktů, které uživatelé využívají často, a vy jim tak máte co nabídnout, například rozvoz jídla. Naopak zubní ordinace bude právě tou službou, u které bude stačit rozesílka například jednou měsíčně.