Míra otevření a míra kliknutí patří ke klíčovým metrikám, pomocí kterých lze měřit úspěšnost a efektivitu e-mailových kampaní. Statistiky kampaně však mohou zkreslit „falešná“ otevření a kliknutí – tedy akce prováděné roboty za účelem identifikace potenciálně škodlivých e-mailů. Aby bylo možné tyto „falešné“ akce vyfiltrovat, můžete při nastavení kampaně využít novou funkci Chytré sledování (Smart Tracking).

Již dříve bylo možné přeskočit záznamy akcí, které mají na svědomí roboti. Nová funkce je však spolehlivější a účinnější.

Nastavení chytrého sledování

Funkci chytrého sledování můžete zapnout ve druhém kroku při vytváření nové kampaně. V části Možnosti sledování kampaně najdete dvě nové možnosti (viz obrázek):

  • chytré sledování otevření,

  • chytré sledování kliknutí.

Ve výchozím nastavení jsou funkce chytrého sledování vypnuty. Pokud chytré sledování povolíte, systém se bude učit na základě různých sad pravidel a nebude zaznamenávat akce, které těmto pravidlům odpovídají. To povede k přesnějším výsledkům kampaní.

Pozor! Abyste neskončili v seznamu ignorovaných, vyčkejte alespoň 30 sekund od okamžiku odeslání kampaně, než
e-mail otevřete nebo na něj kliknete. Vyvarujte se také opakovaných otevření a kliknutí v krátkých časových úsecích.

Jak chytré sledování funguje?

  • V aplikaci je udržován seznam ignorovaných. Ten zaznamenává IP adresy zachycené na základě definovaných pravidel pro pasti.

  • Každý e-mail obsahuje skrytý odkaz, který po kliknutí zaznamená akci do seznamu ignorovaných.

  • Pro jakoukoli akci se používá třístupňový proces ověření:

    • porovnání se seznamem ignorovaných;
    • kontrola času, který uplynul od doručení e-mailu – rychlá otevření / kliknutí během prvních 30 sekund mohou znamenat, že aktivitu provedl robot;
    • kontrola počtu akcí provedených ve stanoveném časovém rámci – více než 5 akcí během 10 sekund naznačuje chování robota.
  • Seznam ignorovaných obsahuje sloupec „stav“, který je ve výchozím nastavení aktivní. Pokud je omylem do seznamu ignorovaných přidána legitimní IP adresa, můžeme ji jako správce nastavit jako neaktivní. Poté se budou akce provedené z této IP adresy opět zaznamenávat.

VYZKOUŠET ZDARMA

Emailing za bezkonkurenční ceny se 100% doručitelností

v češtině, s pokročilými funkcemi, online podporou a nápovědou, která vás provede krok za krokem.
VYZKOUŠET ZDARMA