Proč je plánování důležité?
E-mail marketing není jednorázová aktivita, proto v něm plánování hraje velmi důležitou roli. Jasně stanovený plán vám usnadní práci i měření výsledků, pomůže vám lépe dosáhnout stanovených cílů a optimalizovat strategii do budoucna.
S pečlivě připraveným plánem:
Jak připravit obsahový plán e-mailingu?
Plán e-mailové komunikace si připravte na určité časové období, ideálně na několik měsíců dopředu. Možná vám ale bude lépe vyhovovat připravovat plán pouze na jeden měsíc dopředu, nebo naopak naplánovat komunikaci rovnou na celý rok. Při přípravě plánu se zamyslete:
Frekvence odesílání
Nelze obecně říct, jaká je ideální frekvence e-mailových kampaní – může to být jednou týdně i jednou měsíčně. Podstatné je dodržovat pravidelnost a frekvenci přizpůsobit tomu, kolik hodnotného obsahu jste schopni vytvořit. Úspěch totiž spočívá v kvalitě, nikoli kvantitě.
Obsah kampaní
U každé kampaně si stanovte jasný cíl – např. zvýšit návštěvnost blogu, představit novinky, podpořit povědomí o značce. Vždy se zaměřte pouze na jedno sdělení.
Nerozesílejte jen prodejní e-maily, ale do komunikace vždy zařaďte také obsahové e-maily, které budou pro odběratele zajímavé, přinesou jim určitou přidanou hodnotu a pomohou vám budovat vzájemnou důvěru a vztah. Obsahovými e-maily můžete své publikum vzdělávat, inspirovat i bavit.
Cílový segment
U každé kampaně se zamyslete, pro jakou část odběratelů bude dané sdělení nejrelevantnější. Cílení kampaní na konkrétní segment odběratelů obvykle přináší lepší výsledky než rozesílání kampaní na celou databázi kontaktů.
Emailing za bezkonkurenční ceny se 100% doručitelností
Podoba obsahového plánu
Výsledkem vaší práce by měl být obsahový kalendář – ideálně v podobě jednoduché tabulky, která bude obsahovat:
Tipy pro efektivní plánování e-mailových kampaní
Na závěr přidáváme několik dalších tipů pro efektivní plánování: