Proč je plánování důležité?

E-mail marketing není jednorázová aktivita, proto v něm plánování hraje velmi důležitou roli. Jasně stanovený plán vám usnadní práci i měření výsledků, pomůže vám lépe dosáhnout stanovených cílů a optimalizovat strategii do budoucna. 

S pečlivě připraveným plánem:

  • nebude vaše e-mailová komunikace chaotická a neefektivní, ale promyšlená a konzistentní,

  • zajistíte pravidelný kontakt s vašimi odběrateli,

  • budete přesně vědět, jaký obsah a grafiku je třeba připravit,

  • neunikne vám žádná marketingová příležitost,

  • budete moci přesněji cílit na správné publikum.

Jak připravit obsahový plán e-mailingu?

Plán e-mailové komunikace si připravte na určité časové období, ideálně na několik měsíců dopředu. Možná vám ale bude lépe vyhovovat připravovat plán pouze na jeden měsíc dopředu, nebo naopak naplánovat komunikaci rovnou na celý rok. Při přípravě plánu se zamyslete:

  • jak často budete kampaně odesílat,

  • co bude jejich obsahem,

  • komu je budete odesílat.

Frekvence odesílání

Nelze obecně říct, jaká je ideální frekvence e-mailových kampaní – může to být jednou týdně i jednou měsíčně. Podstatné je dodržovat pravidelnost a frekvenci přizpůsobit tomu, kolik hodnotného obsahu jste schopni vytvořit. Úspěch totiž spočívá v kvalitě, nikoli kvantitě.

Obsah kampaní

U každé kampaně si stanovte jasný cíl – např. zvýšit návštěvnost blogu, představit novinky, podpořit povědomí o značce. Vždy se zaměřte pouze na jedno sdělení.

Nerozesílejte jen prodejní e-maily, ale do komunikace vždy zařaďte také obsahové e-maily, které budou pro odběratele zajímavé, přinesou jim určitou přidanou hodnotu a pomohou vám budovat vzájemnou důvěru a vztah. Obsahovými e-maily můžete své publikum vzdělávat, inspirovat i bavit.

Cílový segment

U každé kampaně se zamyslete, pro jakou část odběratelů bude dané sdělení nejrelevantnější. Cílení kampaní na konkrétní segment odběratelů obvykle přináší lepší výsledky než rozesílání kampaní na celou databázi kontaktů.

VYZKOUŠET ZDARMA

Emailing za bezkonkurenční ceny se 100% doručitelností

v češtině, s pokročilými funkcemi, online podporou a nápovědou, která vás provede krok za krokem.
VYZKOUŠET ZDARMA

Podoba obsahového plánu

Výsledkem vaší práce by měl být obsahový kalendář – ideálně v podobě jednoduché tabulky, která bude obsahovat:

  • termín odeslání kampaně (datum a čas),

  • téma kampaně, případně i návrh předmětu,

  • stručný popis obsahu,

  • CTA (výzvu k akci),

  • cílový segment.

Tipy pro efektivní plánování e-mailových kampaní

Na závěr přidáváme několik dalších tipů pro efektivní plánování:

  • Začněte s dostatečným předstihem – čím dříve začnete, tím více času budete mít na přípravu.

  • Do plánu zahrňte různé marketingové příležitosti (Valentýn, Black Friday atp.) a další významné či jinak zajímavé dny.

  • Průběžně sledujte klíčové metriky (míru otevření, prokliků, konverzí, odhlášení apod.) a strategii přizpůsobte zjištěným výsledkům.

  • Využijte A/B testování a sledujte, jaký předmět, formát e-mailu nebo CTA tlačítko přináší lepší výsledky. Podle toho optimalizujte další kampaně.