Podceněný vzhled šablony je častou chybou při vytváření e-mailových kampaní. Když příjemce e-mail otevře, měl by se mu zobrazit poutavý, přehledný obsah vybízející ke čtení a akci. Špatně strukturovaný nebo špatně čitelný e-mail může odběratele odradit. Připravili jsme proto návod, jak vytvořit profesionální a atraktivní e-mailovou šablonu.

Design a barevné schéma

Aby byl e-mail přehledný, snažte se:

  • vytvořit jasnou strukturu s dobře definovanými sekcemi,

  • používat dostatečné mezery mezi bloky obsahu,

  • omezit počet barev (stačí 2 až 3) a fontů (maximálně 2),

  • používat spíše kratší texty,

  • vynechat zbytečné grafické prvky, které by mohly odvést pozornost od hlavního sdělení.

Barvy, fonty a vizuální hierarchie obsahu

Struktura e-mailu by měla být vytvořena tak, aby vedla oči příjemce od nejdůležitějších informací ke zbytku obsahu. K tomu vám pomohou různé velikosti a barvy písma, tučné písmo, nadpisy, podnapisy nebo seznamy.

Vybírejte dobře čitelné fonty – doporučují se bezpatkové (např. Arial, Helvetica). Velikost textu by měla být dostatečně velká (minimálně 14 px) pro snadné čtení na všech zařízeních. Podnadpisy by měly být větší, nadpisy ještě větší.

Stejně tak barvy by měly být dobře čitelné, je tedy zapotřebí, aby vhodně kontrastovaly se zvoleným pozadím. Světlým pozadím s tmavým textem rozhodně nic nezkazíte. Ke zvýraznění textových odkazů použijte podtržení nebo odlišnou barvu.

Obrázky

Bez obrázků jen stěží docílíte atraktivní e-mailové šablony. Využívejte je k doplnění a podpoření obsahu a dbejte na to, aby obsah sdělení zcela nezastínily. Za ideální poměr se považuje 60 % textu a 40 % obrázků.

Používejte vysoké rozlišení kvalitní, optimalizované obrázky, které nebudou zpomalovat načítání e-mailu. I u obrázků platí, že by měly odpovídat vaší značce a její vizuální identitě. K obrázkům doporučujeme vždy doplnit alt text. Pokud se obrázek nenačte, příjemce pak lépe pochopí, co se na obrázku nachází.

CTA neboli výzva k akci

CTA (call to action) má nejčastěji podobu tlačítka, které přiměje příjemce provést požadovanou akci – registrovat se, nakoupit v e-shopu, kontaktovat vás apod. Atraktivní CTA tlačítko je:

  • dobře viditelné,

  • dostatečně velké,

  • snadno rozpoznatelné,

  • kontrastní a barevně odlišené od zbytku e-mailu,

  • doplněno krátkým, jasným a jednoduchým textem.

Tlačítko by nemělo být součástí obrázku. Pokud se obrázek nenačte, příjemce nebude mít šanci na tlačítko kliknout, protože ho jednoduše neuvidí.

VYZKOUŠET ZDARMA

Emailing za bezkonkurenční ceny se 100% doručitelností

v češtině, s pokročilými funkcemi, online podporou a nápovědou, která vás provede krok za krokem.
VYZKOUŠET ZDARMA

Správné zobrazení e-mailu

Ve chvíli, kdy máte vytvořenou krásnou šablonu, ještě nemusíte mít vyhráno. Než ji budete rozesílat, je nutné otestovat, zda se správně zobrazí všem vašim odběratelům. To znamená, že vaše šablona musí být responzivní a musí dobře vypadat:

  • v různých e-mailových klientech,

  • na všech typech zařízení (monitor počítače, tablet, mobilní telefon),

  • ve světlém i tmavém režimu.

Hotovou šablonu si proto odešlete na e-mailové adresy u různých e-mailových klientů (např. Gmail, Outlook, Seznam) a zobrazte si je na různých zařízeních. Do e-mailu nezapomeňte vložit odkaz na jeho online verzi. Díky němu si ho budou moci správně zobrazit i příjemci, kteří mají omezené připojení, blokované obrázky nebo mají jiné problémy s načítáním e-mailu.