E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších nástrojů pro komunikaci se zákazníky. Pomáhá budovat jejich loajalitu, zvyšovat prodeje i povědomí o značce. To platí v případě, že dodržujete určité zásady a nedopouštíte se těchto chyb, které jsou v e-mailingu bohužel poměrně časté:
1) Nekvalitní databáze kontaktů
V seznamu kontaktů upřednostňujte kvalitu nad kvantitou. Smyslem e-mail marketingu totiž není posílat kampaně co největšímu počtu kontaktů, ale zacílit je na co nejrelevantnější publikum. Proto se ujistěte, že:
- se ve vaší databázi nenacházejí neplatné e-mailové adresy,
- vaše databáze neobsahuje neaktivní uživatele,
- svou databázi pravidelně aktualizujete a případně čistíte od neaktivních odběratelů.
Pokud nevíte, jak na to, přečtěte si náš článek o pravidlech pro udržování kvalitní databáze.
2) Nevhodná frekvence
Častou chybou je zasílání příliš mnoha e-mailů v krátkém časovém období nebo naopak nepravidelná komunikace, kdy se odběratelům ozvete jen jednou za čas. Najděte proto správnou frekvenci zasílání e-mailů, která nebude zákazníky obtěžovat, ale zároveň jim umožní udržovat povědomí o vaší značce.
Více o frekvenci e-mailů se dočtete zde.
3) Nedostatečně cílené kampaně
Rozesílání stejného obsahu všem odběratelům je dalším častým problémem. Každý zákazník má jiné potřeby a zájmy, klíčem k úspěchu je proto je segmentace a následná personalizace kampaní. Díky segmentaci doručíte relevantní sdělení těm správným příjemcům.
4) Podceněný vzhled šablony
Šablona e-mailu musí být dostatečně atraktivní, aby příjemce přiměla k požadované akci. I tady platí, že je potřeba jít zlatou střední cestou a vyvarovat se jak nudných e-mailů s velkým množstvím textu, tak přehnaně barevných, chaoticky působících šablon s mnoha obrázky. Přečtěte si naše tipy, jak vytvořit vizuálně atraktivní šablonu e-mailu.
5) Neresponzivní šablona
Dnes většina lidí otevírá e-maily na mobilních zařízeních. Pokud vaše e-maily nejsou optimalizované pro mobily, mohou se zobrazovat nesprávně, což vede ke špatné uživatelské zkušenosti. Text by měl být čitelný, obrázky správně zobrazené a tlačítka pro akci (CTA) snadno kliknutelná.
6) Absence testování a vyhodnocování výsledků
Pokud pouze rozesíláte kampaně, aniž byste se zajímali o jejich výsledky, dopouštíte se další chyby. Výsledky kampaní je důležité pravidelně sledovat a vyhodnocovat. Analyzovat můžete různé metriky (např. míru otevření, míru prokliků, počet odhlášených odběratelů), které vám pomohou kampaně zlepšovat a optimalizovat.
Velmi efektivní je také A/B testování, tedy testování různých verzí e-mailových kampaní. Na základě A/B testování můžete zjistit, co na vaše odběratele funguje nejlépe. Co a jak testovat se dozvíte v tomto článku.
7) Nesprávné technické nastavení
Bez správného technického nastavení se neobejdete. Aby nebyla negativně ovlivněna doručitelnost kampaní a vaše důvěryhodnost, je třeba provést nastavení DNS záznamů a některých ochranných mechanismů. Pro podrobnější informace si přečtěte tento článek nebo kontaktujte naši online podporu, která vám s nastavením pomůže.