Šablony seznamu jsou předpřipravené zprávy pro odběratele, které se zobrazí po určité akci (např. potvrzení přihlášení, potvrzení aktualizace profilu, odhlášení z odběru atd.). Tyto šablony jsou automaticky vytvořeny pro každý seznam, avšak mohou být upraveny.
Úpravy těchto šablon pak přijdou vhod v případě, pokud máte mezinárodní klientelu a pro každý seznam musíte použít jiný jazyk. Pro každý seznam tak můžete elegantně nastavit zprávy v jiném jazyce.
Kde šablony seznamu najít?
V hlavní liště vybereme seznam, pro který chceme šablony upravit.
Poté vybereme položku „Šablony“.
Nyní se nacházíme v rozhraní nastavení šablon. V pravém horním rohu nalezneme rolovací menu, ze kterého můžeme upravit jakoukoliv z 11 šablon.
Druhy šablon
Každá z 11 předvytvořených šablon má jinou funkci. Některé šablony jsou zasílány jako emaily v případě přihlášení/odhlášení, ostatní mají formu stránky v prohlížeči. Níže naleznete popis ke každé šabloně:
Přihlašovací formulář: Formulář, který je možno zaslat potenciálním odběratelům. Je třeba manuálně vložit URL formuláře (odkaz je uveden nad samotným formulářem, viz obrázek níže),
Nedokončené přihlášení do seznamu: Tento formulář se zobrazí po vyplnění přihlašovacího formuláře, vybízí odběratele k následnému potvrzení emailu,
Potvrzení přihlášení: Formulář, který se zobrazí po kliknutí na odkaz potvrzení přihlášení k odběru v emailu,
Aktualizace profilu: Shodný s přihlašovacím formulářem, avšak sloužící k úpravě hodnot k již přihlášenému účtu (na základě zadaného emailu),
Formulář pro odhlášení: Pro odhlášení z odběru slouží odhlašovací formulář, který je třeba manuálně vložit pomocí odkazu uvedeném na obrázku níže,
Potvrzení odhlášení: Formulář, který se zobrazí po kliknutí na odkaz potvrzení odhlášení k odběru v emailu,
Potvrzovací email přihlášení: Email obsahující odkaz potvrzení k odběru, který příjde na adresu vyplněnou v přihlašovacím formuláři,
Potvrzovací email odhlášení: Email obsahující odkaz potvrzení k odhlášení z odběru, který příjde na adresu vyplněnou ve formuláři pro odhlášení,
Uvítací email: Pokud si přejete, aby nově přihlášenému odběrateli po úspěšném přihlášení k odběru přišel uvítací email, je třeba změnit výchozí nastavení seznamu. Po vybrání seznamu kliknete na „Aktualizovat“.
V nastavení „Hlavních dat“ pod kolonkou „Uvítací email“ je třeba změnit na „Ano“.
Schválené potvrzení odběru novinek: Tento formulář se zobrazí v případě, pokud odběratel klikne na odkaz potvrzení odběru v emailu. Informuje nového odběratele o tom, že jeho odběr čeká na schválení (pokud nastavíte schvalování odběru),
Schválení emailu potvrzující odběr novinek: Email, který nový odběratel obdrží poté, co novému odběrateli schválíte odběr (pokud nastavíte schvalování odběru).